Wydarzenia

  • Wywiad z naszą absolwentką w radiowej Czwórce

    Zachęcamy do posłuchania wywiadu z niezwykle inspirująca, twórczą i kreatywną Duśką Wacławik- absolwentką ASPTTF w Warszawie, założycielką kultowego już GARAŻ ‚u  na Starym Mieście (ul. Długa, Warszawa).

    GARAŻ to niecodzienna i klimatyczna pracownia plastyczna, wyprzedaż garażowa, galeria obrazów malowanych przez odwiedzających, małych rzeźb, ram i fragmentów artystycznych instalacji w jednym.

    Jak sama założycielka mówi: Każdy może sobie wziąć, co chce i dobrowolnie dorzucić się do czynszu (102 złote zimą i 88 złotych w lecie). Nic tu nie sprzedajemy. Ja tutaj nie zarabiam, utrzymuję się ze zleceń jako grafik. Częstujemy kranówą, można sobie porysować na asfalcie, można pograć w gry, można pomalować deskorolkę – nazywa się to “maluj gripa”. Organizujemy też noce kalamburów, na które zapraszamy wszystkich z okolicy.

    Więcej informacji o projekcie znajdziecie TUTAJ

    GARAŻ na FB

    Więcej o Dusi i jej pasjach zawodowych:

  • Klatka wariatek w Teatrze KOMEDIA

    LA CAGE AUX FOLLES – KLATKA WARIATEK

    Studenci i absolwenci Wyższej Szkoły Artystycznej zdobywają doświadczenie charakteryzatorskie pracując w Teatrze Komedia m.in. przy takim szlagierze jak „Klatka wariatek”!

    „La Cage Aux Folles „ – z polskim tytułem „Klatka wariatek“ – to połączenie porywającego show musicalowego i znakomitej komedii. Ten wielki broadwayowski przebój obsypany wieloma prestiżowymi nagrodami, grany z wielkim powodzeniem w USA, Wielkiej Brytanii i wielu innych krajach na całym świecie można także zobaczyć w Teatrze Komedia w Warszawie! Porywającą i znakomitą zabawę gwarantuje błyskotliwa reżyseria Grzegorza Chrapkiewicza, genialna gra aktorska oraz piękne choreografie i kostiumy!

    teatrkomedia.pl

  • Charakteryzacje Moniki Żukowskiej do „Skrzypka na dachu” w Operze i Filharmonii Podlaskiej

    Piękne autorskie charakteryzacje naszej absolwentki Moniki Żukowskiej do „Skrzypka na dachu” w reżyserii Roberto Skolmowskiego granego w Operze i Filharmonii Podlaskiej.

    * Święcący niezwykłe triumfy na deskach Broadwayu i hipnotyzujący potężną siłą oddziaływania na publiczność na całym świecie „Skrzypek na dachu” od kilkudziesięciu lat nie przestaje być źródłem coraz to nowych inspiracji. Niemalże dokładnie w pięćdziesiąt lat od – historycznego już – premierowego pokazu musicalu na deskach Imperial Theatre w Nowym Jorku, a także w ponad czterdzieści lat od kultowej ekranizacji Normana Jewisona, inscenizacja zostanie zaprezentowana w Operze i Filharmonii Podlaskiej – Europejskim Centrum Sztuki w Białymstoku.

    Reżyser białostockiej premiery spektaklu, Roberto Skolmowski, powróci w swojej realizacji „Skrzypka na dachu” do odradzającej się wciąż na nowo historii ojca żydowskiej rodziny skazanej na wygnanie z rodzinnej wsi w carskiej Rosji, wskrzeszając atmosferę sztetl z początku XX wieku – miasteczka zamieszkanego przez szczęśliwie i harmonijnie współżyjących ze sobą ludzi różnych kultur, wyznań i obyczajów. Ten magiczny i odchodzący w niepamięć świat zostanie jednak odczytany w zupełnie nowy i zaskakujący swoją oryginalnością sposób.

    W powoływanym właśnie do życia musicalu z muzyką Jerry’ego Bocka i librettem Josepha Steina, Roberto Skolmowski podejmie śmiały dialog z historią i tradycją. Mityczna Anatewka, biorąca swój początek w powieści Szołema Alejchema, pierwowzorze literackim „Skrzypka na dachu”, nie będzie jedynie odległą i sentymentalną krainą. W przyjętej przez reżysera wizji, ten wyidealizowany przez lata świat zostanie głęboko osadzony w realiach naszej rzeczywistości, przemieniając tym samym inscenizację w liryczny, ale przejmująco współczesny moralitet.

    [nggallery id=394]

    fot. K. i M. Heller

    * materiały organizatora

  • „Dziadek do orzechów i Król Myszy” w Operze Narodowej

    Kolejne rewelacyjne praktyki dla naszych studentów! WSA ponownie współpracuje z Operą Narodową w Warszawie! Nasze studentki: Kasia Kowalczyk, Marta Chojecka, Monika Stefańczuk oraz Karolina Górczana będą miały okazję pomagać przy znanym na całym świecie balecie DZIADEK DO ORZECHÓW I KRÓL MYSZY Piotra Czajkowskiego!

    Dziadek do orzechów i Król Myszy, którego premiera w wykonaniu Polskiego Baletu Narodowego odbyła się w 2011 roku, to odnosząca sukcesy wersja bajki stworzona przeze mnie i Wayne’a Eaglinga. Pierwszy wykonał ją zespół Het Nationale Ballet w Amsterdamie w 1996 roku. Pierwotnie umieściłem akcję w Amsterdamie, jednak dla tej polskiej inscenizacji przeniosłem ją do XIX-wiecznej Warszawy. Chociaż balet znamy jako Dziadka do orzechów, pragnęliśmy uhonorować oryginalną opowieść E.T.A. Hoffmanna i posłużyliśmy się pierwotnym tytułem Dziadek do orzechów i Król Myszy. Ucieszyła mnie informacja, że Hoffmann mieszkał w Warszawie i może tutaj około 1806 roku obmyślał swoją opowieść. Dlatego uznałem, że mogę umieścić Hoffmanna z jego kocurem Mruczysławem wśród gości na przyjęciu w dniu św. Mikołaja u Juliusa Eduarda Hitziga, przyjaciela Hoffmanna, kolejnej historycznej postaci warszawskiej. Nie tylko scenografię, lecz także część choreografii zmieniliśmy lub stworzyliśmy na nowo dla polskiego spektaklu. Boris Asafiew, rosyjski badacz i kompozytor napisał o Dziadku do orzechów: „To rzadkie zjawisko artystyczne, symfonia dzieciństwa, czy raczej okresu przejściowego, kiedy nieznane młodzieńcze tęsknoty wprawiają już w niepokój, a nie pozbyliśmy się jeszcze dziecięcych nawyków”.

    Toer van Schayk

    [nggallery id=393]

    fot: Ewa Krasucka/ Opera Narodowa

    Dziadek do orzechów i Król Myszy

Aktualności

Używamy plików cookies w celach statystycznych i funkcjonalnych. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich stosowanie w zakresie odpowiadającym konfiguracji Twojej przeglądarki. Zamknij komunikat