Dodano

Kampania społeczna – Nie kupuj żywych karpi

Logo WSA / Charakteryzacja

Studentki Wyższej Szkoły Artystycznej Anna Gawryszewska i Karolina Podgórska pod opieką absolwentki WSA Katarzyny Brauła współpracowały z Klubem Gaja tworząc charakteryzacje do kampanii reklamowej Nie kupuj żywych karpi. Kampania ma na celu nagłośnienie problemu niehumanitarnego traktowania żywych karpi szczególnie w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Akcję od lat wspierają znane osoby ze świata filmu, teatru, telewizji, m.in. Magdalena Cielecka, Magdalena Różdżka, Maja Ostaszewska, Julia Pietrucha, Olga Tokarczuk, Robert Makłowicz.

Początki kampanii sięgają roku 1976, kiedy to Jacek Bożek, założyciel i obecny Prezes Klubu Gaja wpadł na pomysł stworzenia kampanii Jeszcze żywy KARP. Początkowo działająca na mniejszą skalę w 1998 roku została przekształcona w ogólnopolską kampanię społeczną o szerokim zasięgu.

Założeniem kampanii jest zmiana postaw społecznych i przyzwyczajeń konsumentów. Zachęcenie ich do świadomych wyborów, kupowania karpi z lodu lub z chłodni, a nie karpi zabijanych na ulicach w  sposób brutalny i niehumanitarny.

Dzięki zaangażowaniu wielu osób oraz instytucji znacznie udało się zwiększyć kontrolę weterynaryjną i handlową w punktach sprzedaży ryb. Z roku na rok coraz mniej karpi zabijanych jest w miejscach publicznych, na oczach klientów.

Zapraszamy do włączenia się w akcję! Każdy z nas może pomóc kupując karpie mrożone lub w płatach a także wybierając karpie ze sprawdzonych polskich hodowli!

Zachęcamy!

Aktualności